Sitenizde arama yapan kullanıcıların davranışları,
sayfalarınızın yüklenme süreleri, yapmış olduğunuz yazım hataları, kullanıcının
hemen çıkma oranı vs. Birçok etken bu durumda rol göstermekte ve Google’ın
sayfa kalite değerlendirme sonucunu etkilemektedir. Peki, sitelerinizin düşük
kalite yani low quality olarak imlenmemesi adına neler yapabilirsiniz?
Google’un “kalite/quality” Faktörünü Oluşturan Etkenler Nelerdir?
Google tarafından gerçekleştirilen bu değerlendirmelerde
birçok etken rol oynamaktadır. Herkes tarafından bilinen ve gizli olmayan
etkenleri sizler için şu şekilde listeledik;
- İçerik: Sitelerinizde yer alan özgün içerikler Google için oldukça etkili bir kalite puanıdır. Eğer içeriğiniz özgünlük kriterini karşılıyorsa, yüksek kaliteli bir sayfaya sahip olabilmek için ilk aşamayı geçtiniz.
- Backlink: Sayfanız başka kullanıcılar, siteler tarafından referans gösterilmeye değer mi? Google’ın gözünde kaliteli bir sayfaya sahip olabilmeniz için backlink’lerinizin bulunması gerekli.
- Internal/External Links: Yalnızca sizin sitenizin veya sayfalarınızın referans gösterilmesi yeterli diye mi düşünmüştünüz? Kesinlikle hayır, sizin sayfalarınızın da başka siteleri referans gösterebiliyor olması lazım. Referans göstermiş olduğunuz sayfaların kaliteli olmaları da oldukça önemlidir. Eğer bir alıntı yaptığınız site varsa bunu göstermekten çekinmeyin.
- Kullanıcıların aramasına cevap verebilme: Sayfalarınız, kullanıcıların sorguları sonucunda ulaştıklarında istedikleri yanıtı alabilmelerini sağlıyor mu? Sayfanız yeterince bilgi veya ilgili bilgiyi paylaşmıyorsa ziyaretçilerinizin siteden ayrılmasına neden olacaktır. Bu durum sık gerçekleştiği takdirde Google tarafından düşük kaliteli bir sayfa damgası yemeniz an meselesi.
- Sayfa açılış hızı: Sayfalarınız ne kadar hızlı yükleniyor? Sayfalarınız geç yükleniyor oluşu ziyaretçi kaybetmenize neden olacaktır. Bu durum kalite puanınızı oldukça fazla etkileyecektir.
- Platform Uyumu: Sayfanız mobil, laptop, masaüstü veya tablet fark etmez herhangi bir platformdan ziyaret edildiğinde kullanıcı deneyimini bozacak bir sorunla karşılaşılıyor mu? Sayfalarınız her platforma uygun tasarlanmalı.
- Grammer, Yazım kuralları: Aynı zamanda içerik maddesine dahil edebileceğimiz “Grammer” yani Türkçe karşılığı “Dil Bilgisi, Yazım Kuralları” oldukça önemli bir husus. Sayfalarınızın kalitesini belirleyen önemli bir etken.
- Metin bulunmayan sayfalar: İçerik denildiğinde aklınıza ilk olarak yazılar gelmemeli. Video ve görsellerden oluşan bir sayfanız bulunuyor ise o sayfayı metinle desteklemenizde fayda var.
- Kolay okunabilen, anlaşılabilir bir içeriğe sahip olmak: Farklı kişiler tarafından, farklı yorumlara açık bir yazıya sahip olsanız dahi sistemler artık hangisinin daha anlaşılabilir ve basit olduğunu değerlendirebiliyor.
- Kaynak belirtin: Sayfanızda yer alan bilgi konusunda daha detaylı ve doğru bir bilgiye ulaşabilecekleri kaynaklara yönlendirmeler yapmak Google’ın gözünde +1 puan almanızı sağlayacaktır.
SEO Uzmanları Tarafından Sayfa Kalitesi Değerlendirmesi
Dijital Pazarlama ve SEO konusunda uzmanlaşmış kişiler
herkesin bildiği standart kriterlerden ziyade daha ayrıntılı bir inceleme
gerçekleştirirler. Daha fazla önem verdikleri kalite unsurları ise şunlardır;
- Ziyaretçilerin sayfada geçirdikleri toplam süre (time on site)
- Ziyaretçilerin hemen çıkma oranları (raw bounce rate)
- Organik ziyaret oranı (organic visits)
- Desteklenen dönüşümler (assisted conversions)
Etkileşim Metrikleri Hangileridir?
- Toplam ziyaretçi sayınız,
- External ve Internal bağlantılar,
- Ziyaret başına sayfa sayısı (pages per visit)
Offsite yani Site Dışı Metrikleri Hangileridir?
- External links (dışarıya vermiş olduğunuz bağlantılar)
- Backlink (dışarıdan sayfanıza verilmiş bağlantılar)
- Sosyal medya paylaşımı
Search Engine, Arama Motoru Metrikleri Nelerdir?
- İndekslenme ara motorları metriklerinin en önemlisidir. Sayfanızın indeks alıp almadığını kontrol edin.
- GSC’de yani Google Search Console üzerinden CTR (tıklanma oranınız)’ın kontrolünü sağlayın.
- Benzersiz içerik oluşturmak. Aynı başlığı içeren bir yazı oluşturduğunuz takdirde URL’nin de aynı olacağını unutmayın. Bu durum duplicate sorununu ortaya çıkaracaktır.
Sitenizin Kalitesini Artırmak için Yapabilecekleriniz!
Sitenizin kalitesini arttırabilmek için elinizde bulunanları
3 başlık altında inceleyerek işleme koyun.
- Yüksek öneme sahip içeriklerinizin korumasını sağlayın ve onları fazla kurcalamayın.
- Geliştirilmesi gereken yazılarınızı bir kenara ayırarak, onların hâlâ arama motorları tarafından gösterilmeye değer bir yazı olduklarını yalnızca biraz geliştirilmesi gerektiğini hesaplayın. Bunların üzerinde çalışmaya başlayın.
- Düşük kaliteli yazılarınızın tespitini sağlayarak, bunların birer kopyasını alın ve sitenizden kaldırın.
YORUMLAR